Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

ΓΟΝΕΑ ΓΙΑΤΙ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ??

Αναρωτιέμαι ακόμη γιατί εξακολουθώ να χλευάζω όσους στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία. Και για να μην παρεξηγηθώ, το «χλευάζω» είναι μεταφορικό. Αναφέρεται στην εύλογη απορία μου τόσα χρόνια, του γιατί ενώ έχουμε δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, κάποιοι επιμένουν να στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία. Δεν έχω τίποτα μαζί τους. Τουναντίον μάλιστα κάποιοι συγγενείς μου εργάζονται ως καθηγητές σε γνωστά κολλέγια των Αθηνών. Γιατί δηλαδή? Στο δημόσιο ΔΕΝ κάνουν καλή δουλειά?

Ε, λοιπόν σας πληροφορώ πως υπάρχουν εξαίρετοι κυριολεκτικά άνθρωποι και εκεί. Αλλά τις περισσότερες φορές ΔΕΝ δουλεύουν. Όχι γιατί δεν τους αφήνει κάποιος! Αυτά περί «..το υπουργείο δεν μας έχει δώσει αρκετούς πόρους για να εξοπλίσουμε τις τάξεις με υλικό κλπ κλπ..» λύνονται με την καλή θέληση των γονέων (πλήρωνε γονιέ) και μετά αν ο δάσκαλος θέλει – προσέξτε τι είπα: αν θέλει – τότε κάνει κυριολεκτικά θαύματα με τα αγγελούδια μας. Όμως ΔΕΝ θέλει!

Υπάρχουν παραδείγματα πολλών φιλικών μου προσώπων των οποίων οι γυναίκες διορίστηκαν ή «διορίστηκαν» (πάρτε το όπως θέλετε) στο δημόσιο ως δασκάλες. Νωρίτερα επιτελούσαν εκπληκτικό έργο σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς ή ιδιωτικά σχολεία. Αλλά βλέπετε το όνειρο του «Δημόσιο for ever» είναι πολύ δυνατό. Μόλις λοιπόν διορίστηκαν τα πράγματα άλλαξαν. Ξαφνικά περιορίστηκαν στο «..δεν έχω πόρους από το υπουργείο..» και μετά από λίγο καιρό μόλις ο γονιός συνέδραμε με τα λεφτάκια του, το σλόγκαν έγινε «..ασε ρε τώρα, εγώ θα κάνω τη διαφορά, εγώ θα σώσω την κατάσταση..». Βέβαια, οι άνθρωποι αυτοί για να διοριστούν χρειάστηκε να φτάσουν τα 40+ οπότε και θα μου πει κανείς, έφαγε τα νιάτα του στα ιδιωτικά σχολεία προσφέροντας και τώρα «κουράστηκε» το κορίτσι. Άλλωστε κι αυτό μάνα είναι… έχει τα δικά της παιδιά να προσέξει…. ΤΙ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!!!

Σας πληροφορώ πως μόλις το 1-2% των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στα δημόσια σχολεία επιτελούν έργο επειδή το «γουστάρουν», επειδή το νιώθουν στο πετσί τους και επειδή διάλεξαν αυτό το επάγγελμα όχι για βολεψιά, αλλά γιατί παθιάζονταν ανέκαθεν με το να προσφέρουν γνώση. Είναι υψηλές αξίες αυτά τα πράγματα, αλλά πείτε μου εσείς πως τα δικά μας παιδιά θα διδαχτούν αυτές τις αξίες όταν βλέπουν με τα ίδια τους τα ματάκια τη διαφορά, η μάλλον την αισθάνονται και δεν μπορεί το μυαλουδάκι τους να το χωνέψει. Αργότερα με το καλό θα βρεθούν στις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης και θα «καταλάβουν» ότι η διδασκαλία είναι βιοποριστική επιλογή κι όχι συνειδητό λειτούργημα το οποίο λύνει και τις βιοποριστικές σου ανάγκες.

Η αλλαγή η ουσιαστική κι όχι η «αλλαγή» που ακούμε δεκαετίες τώρα, θα έρθει δυστυχώς από τη βάση, από εμάς τους ίδιους. Τα γράφω αυτά σήμερα γιατί πραγματικά είμαι εξοργισμένος, γιατί πραγματικά θέλω να φωνάξω και να επιπλήξω το υπεύθυνο τομεάρχη ή όπως αλλιώς λέγεται των διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης που δεν κάνει κάτι. Και δεν θα το παίξω κλασσικός Έλλην, του στυλ «για όλα φταίει ο προπονητή»ς. Όχι! Φταίει ο δάσκαλος, αλλά φταίει κι ο τομεάρχης που ενώ το βλέπει δεν παίρνει μέτρα. Σε μια ιδιωτική επιχείρηση (σχολείο) ο δάσκαλος αυτός θα είχε πάρει τι συστάσεις του και σε επόμενο βήμα θα είχε σταλεί σπίτι του. Αλλά στο δημόσιο πως ο τομεάρχης μιας βαθμίδας εκπαίδευσης θα «επιπλήξει» τον συνάδελφό του??? Πως ο συνδικαλιστής θα βάλει κατά του συνδικαλιστή??? Αφού είναι «αδέρφια», είτε σε αυτήν είτε στην προηγούμενη κυβέρνηση. Αφού και οι δυο «μπήκαν» με τις ίδιες αδιάβλητες διαδικασίες. Και λυπάμαι πραγματικά για τους φίλους και τις φίλες μου που διορίζονται με πραγματικά αξιοκρατικά κριτήρια, γιατί πολύ απλά αυτό πλέον δεν αναγνωρίζεται από κανέναν, χάνεται κι η δική τους υπόληψη στο βωμό της διαφθοράς και της βολεψιάς.

Τι προτείνεις, θα μου πείτε. Προτείνω μια ιδιόρρυθμη επανάσταση: Ευσυνείδητη εφαρμογή του λειτουργήματος από όλα αυτά τα νέα παιδιά που μπαίνουν τώρα. Σε ένα σχολείο υπάρχουν 10 παλιοί (κομματόσκυλα όπως τους λέω) δάσκαλοι και 3-4 καινούριοι. Γιατί πάντα οι καινούριοι να «χαλάνε» από τους παλιούς? Θα σκάσω πραγματικά! Ξυπνήστε, σηκωθείτε κι ανασκουμπωθείτε! Αλλάξτε εσείς τους παλιούς και βγάλτε τους στο περιθώριο με τον τρόπο σας. Δουλέψτε σκληρά από την αρχή σαν να ήσασταν σε ιδιωτικό σχολείο. Σαν να ελεγχόσασταν κάθε μέρα από ένα ειδικό συμβούλιο. Πάψτε να μας «γράφετε» εμάς τους γονείς και να το παίζεται εξουσία γιατί πιάσατε την «καλή»! Είναι πραγματικά απερίγραπτο όταν συναντά κανείς 3 δασκάλους της ίδιας τάξης, στη σειρά, να «ενημερώνουν» τους γονείς για τα παιδιά τους και όλοι οι γονείς να θέλουν να πάνε σε έναν συγκεκριμένο δάσκαλο να μιλήσουν!! Είναι τυχαίο? ΟΧΙ. Είναι αυτός ή αυτή η εκπαιδευτικός που κάνει τη διαφορά. Ο γονιός δεν είναι χαζός. Δεν έχει σημασία αν έχει υψηλή μόρφωση ή όχι. «Νιώθει» τη διαφορά στο αγγελούδι του και αντιλαμβάνεται ποιος εκπαιδευτικός δουλεύει και ποιος όχι. Γιατί λοιπόν αυτοί οι εκπαιδευτικοί να μην είναι τα νέα τα παιδιά? ΕΤΣΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. Θα περιθωριοποιηθούν οι παλιοί και κάτω από την πασιφανή πίεση των γεγονότων, ή θα καλυτερεύσουν και οι παλιοί (δύσκολο το βλέπω) ή θα αναγκαστεί η υψηλή εξουσία να πάρει θέση επιτέλους.

Αυτά έχω να πω. Μπορεί να είναι λάθος, μπορεί να είναι σωστά. Δεν ξέρω, δεν είμαι δάσκαλος, ούτε καν εκπαιδευτικός, είμαι ένας ελεύθερος επαγγελματίας όμως, που κάθε μέρα βγαίνω εκεί έξω και προσπαθώ να κολυμπήσω ανάμεσα σε κούτσουρα που επιπλέουν, γιατί κάποιος τα έβαλε εκεί και λιάζονται. Και το αστείο είναι ότι δεν μπορώ ούτε να κρατηθώ από αυτά για να ξαποστάσω… Είμαι αναγκασμένος συνέχεια να κολυμπάω!! Και μη βιαστεί κάποιος να πει ότι είμαι «πικραμένος» μισθολογικά και «όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια», γιατί αυτό που βλέπω τα λέει όλα: Τη δουλειά που κάνω εγώ ως κύρια και ζω την οικογένειά μου άνετα και αξιοπρεπώς, προσπαθούν να την κάνουν πολλοί εκπαιδευτικοί όταν σχολάνε μετά το 8ωρό τους (το οποίο παρεμπίπτοντος είναι 6ωρο εις βάρος του δικού μου παιδιού) για να συμπληρώσουν αυτά που τους λείπουν από τον βασικό τους μισθό, τον οποίο επειδή παίρνουν ως μάνα εξ ουρανού, δεν ξέρουν και να διαχειρίζονται…….

Υ.Γ. Το περιστατικό που πυροδότησε όλο το προηγούμενο κείμενο είναι το εξής:
Στο δημόσιο ΟΛΟΗΜΕΡΟ νηπιαγωγείο που έχω γραμμένο το παιδί μου, με ενημέρωσαν ότι την Δευτέρα και πάλι δεν θα γίνει ολοήμερο, γιατί η μια εκ των 2 δασκάλων παντρεύτηκε και πραγματοποιεί το γαμήλιο ταξίδι της. ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ! Θα πώ εγώ! ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ! Γιατί όμως κύριε υπεύθυνε την αντίστοιχης βαθμίδας εκπαίδευσης, αφού ΔΕΝ είχατε αντικαταστάτη, εγκρίνατε την άδεια αυτή???? ή γιατί κύριε υπεύθυνε ΔΕΝ φροντίσατε να υπάρχει αντικαταστάτης? Γιατί εγώ να είμαι αναγκασμένος, από τις 11 Σεπτεμβρίου που ξεκίνησαν τα σχολεία, να έχω πάρει το παιδί μου μόνο 9 μέρες στις 3:45, όπως κανονικά είναι το ολοήμερο και όλες τις υπόλοιπες φορές έπρεπε να εφευρίσκω κυριολεκτικά τρόπους να είμαι εκεί στις 12:15? Και γιατί, αφού πρέπει αναγκαστικά να δουλέψω, να ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ιδιωτικό παιδικό για τις επιπλέον ώρες?? Αλλά φυσικά εσάς κύριοι αρμόδιοι ούτε καν σας αγγίζει αυτό.

Άραγε, αν ήμουν δάσκαλος και ήθελα να παντρευτώ, πότε θα προγραμμάτιζα το γάμο μου? Πάντως σίγουρα όχι μέσα στις διακοπές των Χριστουγέννων, του Πάσχα, ή του Καλοκαιριού! Εκείνο το διάστημα δεν επιτρέπεται να κάνω τίποτα γιατί έχω ΡΕΠΟ!!

Καλή σας μέρα!

2 σχόλια:

  1. Υπάρχει μία λύση η οποία αυτόματα και με μία μόνο κίνηση διορθώνει όλα τα προβλήματα που ανέφερες. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ! Πως; Με τον ίδιο τρόπο που μοίρασε lap top οι κυβέρνηση στα παιδιά της Α’ Γυμνασίου – δηλαδή με κουπόνια. Αν έδινε οι κυβέρνηση ένα κουπόνι εκπαίδευσης σε κάθε μαθητή και σπουδαστή και αυτοί να είχαν το ελεύθερο επιλογής ιδιωτικού ή δημόσιου σχολείου θα έβλεπες που θα εκτοξευόταν το επίπεδο των δημόσιων σχολείων. Δεν είναι δική μου ιδέα. Αυτή η φιλελεύθερη πολιτική εφαρμόζεται ήδη επιτυχημένα σε πολλές χώρες. Εγώ το είδα ένα σχετικό βιντεάκι στο: http://www.youtube.com/user/greekliberals#p/a και το διάβασα στο: http://www.greekliberals.net/civilaction/index.php/Οι-θέσεις-της-Φιλελεύθερης-Συμμαχίας/Οι-θέσεις-της-Φιλελεύθερης-Συμμαχίας-για-Κοινωνικά-θέματα-και-Παιδεία.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρέπει να παραδεχτώ ότι η Ελληνική μου Ακαδημαϊκή πορεία σταματάει στην 5η Δημοτικού μιας και μετά πήγα στο: Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών 1, όπου σε γνεικές γραμές οι καθηγητές είναι πολύ αξιόλογοι. Γράφω σε γενικές γραμμές γιατί δυστυχώς όχι μόνο ο μισθος των καθηγητών είναι πολύ καλός αλλά διορίζονται από το Δημόσιο οπότε πηγαίνουν και πολλά κοματόσκυλα. Δεν γνωρίζω το καθεστώς με το οποίο παίρνουν άδειες οι καθηγητες αλλά αν ο νόμος ορίζει ότι αυτοί έχουν την επιλογή τότε ο διευθυντής δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, ίσως να έχει την επιλογή να βρει αντικαταστάτη αλλά δεν το γνωρίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή